Slankekur der virker

South Beach kuren gør dig klar til stranden

South Beach kurenMed en verden hvor mange folk har problemer med at tabe sig, fordi der er problemer med motivationen, er der stadigvæk muligheder for tabe sig nogle hurtige kilo. En af løsningerne på en god start er South Beach kuren. En kur hvor det handler om at undgå stivelsesholdige materialer.

Hvad må spises under South Beach kuren

South Beach kuren er som hovedregel inddelt i 3 faser, hvor det er forskelligt, hvordan indtagelsen af de forskellige komponenter i kosten er opbygget.

Fase 1 er fasen, hvor der ikke må indtages nogen former for stivelsesholdige produkter. Det kan være brød, kartofler, sukker og lignende.

Når fase 1 er overstået, er det videre til fase 2 af South Beach kuren.

I denne periode må der gerne indtages begrænsede mængder af stivelsesholdige produkter. Det er igen vigtigt at følge de procedurer, der er i forbindelse med kuren. Hvis du ikke overholder dem, vil din succesrate være begrænset.

I denne fase under South Beach kuren er det altså tilladt at spise mindre mængder af sukker, brød og kartofler med mere.

Tredje og sidste fase er den varige kostomlægning, der gerne skulle være startet, da du besluttede dig for at gå i gang med South Beach kuren.

Her findes den passende mængde af kulhydrater i forhold til at bevare den ønskede idealvægt. Ved at finde ud af dette, vil du opleve en succesfuld South Beach kur, der gør at du også har mod på at omlægge din kost fremadrettet.

Tankerne bag South Beach kuren

Forfatteren bag South Beach kuren, er lægen Dr. Arthur Agasthon. Han mener at stivelsesholdige produkter er med til at ødelægge nedbrydelsen af fødevarer i dit system.

Det er netop derfor, at kuren er lavet for at undgå disse ting. Når du indtager stivelsesholdige produkter, vil der være en markant ændring i blodsukkeret; og det er netop blodsukkeret, der er en af de vigtige ting  i forhold til nedbrydelsen af den indtagede føde.

Når du vælger at tage South Beach kuren, er der derfor nogle helt elementære ting der skal følges; som tidligere beskrevet i denne artikel. Kan du gennemføre kuren efter disse anvisninger, er du på vej mod et hurtigt vægttab, der gerne skulle give dig motivation til et videre vægttab efterfølgende.

Påstande og historier om South Beach kuren

Mange steder bliver South Beach kuren sammenlignet med Atkins kuren. Der er dog forskel på de to kure. Ved South Beach kuren er der et meget bedre afstemt forhold mellem indtagelse af kulhydrater, proteiner og fedt i forhold til Atkins kuren. Der er heller ikke tydeligt inddelte faser i Atkins kuren, hvor det bare handler om at tabe sig; og efterhånden som du når din idealvægt, finde det rigtige forhold mellem kulhydrater og proteiner.

Der findes på forums rundt omkring på nette, flere fortalere for South Beach kuren end der gør for Atkins kuren. De to kure ligner hinanden; dog er South Beach kuren så meget mere systematisk og struktureret opbygget, at den har flere fordele end Atkins kuren.

Dit valg, din slankekur

Det er dig der ønsker at tabe dig, det er dit valg. Hvilken slankekur kan du bedst identificere dig med? Hvad har du af ønsker til slankekuren og hvor hurtigt vil du gerne tabe dig? Et godt skub i den rigtige retning, hvad angår et hurtigt vægttab kan være at starte på South Beach kuren, hvor der er flere der taber sig 4-6 kg. på de første par uger.

Synes du South Beach kuren lyder som noget for dig, er det bare om at komme i gang med dit vægttab hurtigst muligt.