Slankekur der virker

Få den optimale fedtforbrænding

FedtforbrændingFedtforbrænding er lig med vægttab. Derfor er masser af motion også den sikre vej til en effektiv slankekur. Helt enkelte skal du bruge mere energi end du indtager. Så vil du i stedet forbrænde fedt.

Det er dog ikke helt lige meget, hvilken form for motion, du dyrker, hvis du vil øge din fedtforbrænding. Og du kan optimere fedtforbrændingen yderligere, hvis du følger nogle enkelte råd.

Den optimale motionsform

Vil du optimere din fedtforbrænding, så skal du dyrke den rigtige motion.

I de efterfølgende eksempler tages der udgangspunkt i en person, som vejer 70 kg. og ønsker at smide 5 kg. alene ved at dyrke motion.

En meget populær motionsform i forbindelse med slankekur er løb. Løber personen med 10 km/t, skal han bruge 59 timer på at forbrænde 5 kg. Øger hastigheden til 12 km/t, kan han nøjes med 40 timer. Vælger han i stedet at gå i normalt terræn, tager det 122 timer at opnå den samme effekt.

Sætter personen sig i stedet op på en cykel og kører med 22 km/t, tager det samme slankeprojekt 75 timer. Kommer der et par rulleskøjter under fødderne, så tager det 47 timer at tabe 5 kg. (ved en rullehastighed på 16 km/t).

Som ovenstående eksempler viser, så er løb med høj hastighed tydeligvis den motionsform, der giver den højeste fedtforbrænding. Så det er altså fornuftigt at vælge løb som motionsform i forbindelse med en slankekur.

Det er dog også værd at være opmærksom på, at hvis du kun dyrker én form for motion, vænner din krop sig langsomt til det og forbrænder derfor ikke lige så meget fedt. Så optimalt set bør du dyrker forskellige former for motion.

Øg fedtforbrændingen yderligere

Fedtforbrændingen kan optimeres yderligere ved at følge nogle simple råd.

Kombinerer du styrketræning med f.eks. løb eller cykling, er det fornuftigt at starte med styrketræningen. Årsagen er, at det tager kroppen ca. et kvarter at varme op før den begynder at forbrænde fedt.

Styrketræner du først, bruges tiden samtidig til at varme kroppen op. Derved udnytter du hele din løbe- eller cykeltid til at forbrænde fedt.

Den bedste måde at forbrænde fedt på er ved at træne så hårdt som muligt i så lang tid som muligt. For at du kan holde ud så længe som muligt, så kan det være fornuftigt at træne i intervaller. Derved kan du holde længere og få en højere fedtforbrænding.